Туған жерде түймедақтың иісі бар.
Барлық шөптер сенікі.
Туған жерде күн де жарық.
Бұлақтың да сыбдыры
Отан, туған өлке. Әр адамға бұл
сөз таныс. Балалық шағымыздан бізді қоршап тұрғандардың тылсым күші қандай
тартымды?! Ерте жастан жүрегімізге
ең қымбат тәрізді сақталып, терең бойлаған және махаббатпен енген сөз екенін ойлаймыз.Педагогтер өз
туған жеріне деген махаббатын, олардың несімен атақты екенін, табиғатының
қандай екенін,адамдардың немен айналысатынын,
- осының барлығын ересектер балаларға рухани – адамгершілік тәрбие және белсенді
болу үшін,сұрақ бойынша осы
тұрғыдан білу қажет.
Мен өз ауылымда 53жыл өмір сүрдім. Мен
үшін Жер бетінде асқан ыстық және туған жоқ.
Менің ата –аналарым –
педагогтер , мені өз ауылының және өз Отанының нағыз патриоты етіп тәрбиелеген.
Мүмкін, белгілі
мәтелдің астары шын шығар, « Әр адам өз
жерінің балдырлы жерін мақтайды» дегені бар.Нағыз «Мақтау» сөзінсіз махаббат сөзімен айтқан
ыңғайлы, патриотизм тәрізді түсінікпен елестету мүмкін емес.Өзіңді берілген
сезімге дамыту үшін кішкентай ғана сені жеткізген және өз өлкем деп атайтын
туған үйің мен жеріңнен бастау керек. Мені,таңғаларлық туған табиғатым мен
олардың бейнесінен ыстық көретін адамдармен кездескенде жүрегіме жылулық
ұялайды. Басқа өлкеге баруға да болар еді, бірақ менің түсінгенім, мені кейінге
тартып тұратын таныс орта мен менің туған ауылымның үзілмейтін жібі байлап
тұрады.
Акимовка негізгі
мектебінде тарих пәнінен мұғалім болып жұмыс істей отыра, ылғи ойлайтыным: «
Отанға деген махаббатты балаға қалай ұялатсам?» Ең басты «ұялату», өйткені ол
барлық жанда бар, тек, оны сауатты игеру. Отанды зорлап сүюге болмайды. Махаббатпен
үйрету керек.Ересек адамда ұзын өзен тәрізді Отанға деген махаббат сезімі
шексіз. Өмір тәжірибе барлық мемлекеттің шегіне дейін Отанға деген түсінікті
кеңейтеді. Басталатын барлық өзенде
өзінің ағып жатқан бұлағы, шағын кілті бар. Кілті деген- адамның туып-өскен туған жері. Кішкентай Отанға деген сезім
өзінің ерекше қарапайым жүзі мен
тартымсыз сұлулығы болса да,өмір бойы
балалық шақтың жадында қалуы, адамның балалық кезінен туындайды.Осы бір
жеке және өз Отаныңмен барлығына тиісті бір ғана үлкен Отанға адам жылдар өткен
сайын келе береді. Сондықтан, мен біздің еліміздің нағыз азаматын тәрбиелеу
үшін, ең алдымен өз туған өлкеңнің
тарихы мен мәдениетін оқып-білуге көңіл бөлу керек деп санаймын.Өзіңде патриоттық сезім болмаса,педагог балаға Отанға деген махаббат сезімін оята
алмайды
Менің
жұмыс мақсатым- Қазақстанның
нағыз азаматын ,өз Отанының патриоты , рухани –адамгершілік
тұлға тәрбиелеу.
Туған өлкеге деген
махаббат тәрбиелеу бойынша жұмыс жүргізе, мен оқушыларды жерлестермен, біздің
ауылдың атақты еңбеккорларымен, Ұлы Отан соғысының ардагерлерімен таныстыру
бойынша жұмыс жүргіземін.
Үлкен жұмысты 5-сынып
оқушыларымен өз отбасы мен өз руының
қалыптасуы бойынша сабақта жүргіземін. Оларға оқушылардың өз отбасының
,өз руларының құрған әңгімелері бойынша
генеалогиялық ағаш құруға үйретемін.
Балаларды туған ауылымен, жерімен,
оның барлық жетістіктерімен, адамдардың
еңбек жолдарымен, республикамыздың ең басты қаласы –оның астанасы Астана
қаласыментаныстырамын.
Өзімнің іс-жүзімде балалармен, педагогтер мен ата –аналармен әр түрлі жұмыс
формаларын қолданамын.
Халық қаһармандарымен таныстырамын. Өз туған өлкесі жайлы әңгімені тыңдап
отырған балалардың көзіне қарап, балалардың жүрегіне бұл ақпарат ұялады деп мен
түсінемін.
Мемлекеттік мерекелер жүргізуде мен барлығына қатысып отырамын. ҚР
мемлекеттік рәміздері туралы сыныптан -тыс іс –шаралар, Қазақстан мәдениеті
туралы жүргіземін,лездеме жүргізу
үшін,атақты Қазақстан ғұламаларының мерейтойлары үшін қызықты дерек таңдап
аламын,
Біздің ауылда әр түрлі ұлт өкілдері тұрады, сондықтан, мен басқа ұлт
өкілдерінің дәстүрлерімен таныстыру бойынша сабақ жүргіземін.
Біздің мектепте толерант тәрбиелеу мақсатында, оқушыларды қоршап тұрған
халықтардың көрнектілерімен жұмыс жүргіземін.
Рухани –адамгершілік тәрбиелеубойынша
барлық жұмыстар отбасымен тығыз байланысты жүргізіледі.
Ата-аналар барлық мерекелерде қатысады, туған ауыл, туған
өлке жайлы фотокөрме рәсіміне де
көмектеседі,сурет, қолдан жасау сайыстарына да қатысады.
Қазақстан Республикасының білім дамыту Концепциясында ең негізгі
міндеттердің ішінен мына бір алдымызда тұрған « Әлемдік географияның бір бөлігі
ретінде, туған өлкеңді білу, жалпы негізгі патриотизм және туған жеріңе деген
махаббатын құру және өмірге деген интернационалистікпен байланысты ашық көзқарас туғызу, туған өлкеңнің жетістігіне және
оның қасіретті мәселелеріне намыстық сезім құру.» айтылады
Осы міндеттердің шешілу жолдарының
бірі туған өлкеңнің тарихын білу.
Бүгінгі таңда еш пәнде өлкетанудың элементтерісіз қосылмаған еш оқу жоспары
жоқ .Бұл да түсінікті, әр адамға ,әр халыққа табиғат әлемінде, басқа адамдар
арасында, басқа халықтар арасында өзін және өз орнын білу керек, бұл тарихтың
білімісіз, мәдениет білмеу, өз Отанының дәстүрі мен рәсімдерін білмеу мүмкін
емес.
Әр адам өз
елінде өткенмен, бүгінмен, келешекпен байланысты, сондықтан, балалар өз
өлкесінің ағымын, тарихы, мәдениетін жақсы білу керек.
Бұл жерде
тек, мұғалім қалауы ғана емес, балалардың өздері де еліміздің тарихын, өзінің
кішкентай отанын да білуге талпыну керек.
Мен, менің
балаларымның талпынысы бар екеніне қатты қуаныштымын! Мен өз оқушыларымды нағыз
патриот қылып тәрбиелеп шығарғым келеді.
О , туған жер!
Өзіңнің бір бөлшегіңнен күш
бере көрші, мен
үшін.
Сен маған отбасым мен туғанымсың!
Тірегімсің, мен үшін,
Өлсем дағы сен үшін!